Beste Maasmechelaar,

Op 14 oktober 2018 gaf jij mij opnieuw het vertrouwen om burgemeester te zijn van de mooiste gemeente van Vlaanderen, de Hoofdstad van het Maasland.  Voor het eerst kreeg een uittredend burgemeester het vertrouwen om zijn mandaat verder te zetten: enorm fier en dankbaar ben ik hiervoor. Ik zal er alles aan doen om dit vertrouwen niet te schaden.

Met het motto Fier op Maasmechelen hebben we de voorbije zes jaren getracht onze gemeente een nieuwe dynamiek te geven en Maasmechelen terug op de kaart te zetten: als tweede snelst groeiende gemeente in Limburg, is onze gemeente duidelijk terug aantrekkelijk voor nieuwe inwoners. Nog belangrijker is dat onze eigen inwoners ook zelf terug fier zijn geworden op onze gemeente, en als onze eerste ambassadeurs onze gemeente samen verder vertegenwoordigen en uitdragen.

Onder het motto Maasmechelen Mee-Maken gaan we de volgende 6 jaren verder op dit hernieuwde elan:

Samen gaan we Maasmechelen verder uitbouwen, meeMAKEN, tot dé stad waar het goed is om te winkelen, te wandelen, te wonen en te werken, te midden van het water… de 5 W’s.

Samen gaan we er ook voor zorgen dat hoe langer hoe meer Limburgers, Vlamingen, Belgen, Europeanen, onze unieke gemeente willen komen ontdekken en beleven en MEEmaken: als shoppingstad van onze regio, als hoofdknooppunt van ons bekend fietsroutenetwerk, maar ook als hoofdtoegangspoort tot het grootste Natuurpark van Vlaanderen: het Nationaal Park Hoge Kempen.

Zo zal heel Vlaanderen, heel Europa ons leren kennen: als een hartelijke, goedlachse, open, multiculturele, dynamische bevolking van een bruisende en verder openbloeiende stad.

Welkom in Maasmechelen!